Dataplafond

Onverwachte kosten zijn altijd vervelend, dit kan je voorkomen door een zogenoemd dataplafond in te stellen op je abonnement.  Bij de meeste providers is dit een standaard, maar er zijn ook providers waarbij je dit nog even moet aanzetten.

ProviderWaarschuwing-SMSDataplafond zelf instellenWaar
T-MobileJa, bij 80% en 100%Neen.v.t.
VodafoneJa, bij 80% en 100%JaVia MyVodafone -> Blox aanzetten
KPNJa, bij 50%, 80% en 100%Neen.v.t.
Tele2Ja, bij 80% en 100%Neen.v.t.
hollandsnieuweJa, bij nog €3,- tegoedNeen.v.t.
BenJa, bij 80% en 100%JaVia Mijn Ben -> MB Pauze aanzetten
YoufoneJa, bij 80%JaVia MyYoufone kan het dataplafond worden aangezet voor €0,50 per maand
SimyoJa, bij 80% en 100%JaElke keer als je bundel op is kan je via MySimyo het internet uitschakelen
Budget MobielJa, bij 80% en 100%Neen.v.t.
LebaraJa, bij 80% en 100%Niet mogelijkn.v.t.

Heb ik ook extra kosten als ik nummerbehoud heb aangevraagd?  

Je hebt geen extra kosten als je nummerbehoud hebt aangevraagd. Let er wel op dat je ook daadwerkelijk een goedkeuring ontvangt vanuit de provider dat jouw nummerbehoud is goedgekeurd. Heb je deze goedkeuring niet of wordt jouw aanvraag afgewezen en je onderneemt geen actie, dan kan het zijn dat je abonnement met een nieuw nummer actief zal worden.  Het kan wel zijn als je overstapt van provider dat je de eerste maand eenmalig aansluitkosten betaald

Kan ik de nieuwe simkaart ook gelijk gaan gebruiken?  

Heb je geen nummerbehoud aangevraagd dan kan is je nieuwe simkaart gelijk actief zodra je je abonnement hebben aangesloten. Heb je wel nummerbehoud aangevraagd, maar wil je wel gelijk gebruik maken van je nieuwe abonnement en simkaart. Hou er wel rekening mee dat je dan tot het nummerbehoud heeft plaatst gevonden je dubbele kosten zult hebben. We raden dan ook aan om de nieuwe simkaart pas te gebruiken op de dag dat het nummerbehoud gaat plaatsvinden. Wij adviseren je om te controleren via jouw persoonlijke account bij je nieuwe provider hoeveel belminuten, sms’jes en/of MB data je de eerste maand ontvangt. Het is namelijk mogelijk dat je de eerste maand van het abonnement niet de volledige hoeveelheid belminuten, sms’jes en/of MB internet ontvangt. Dit komt omdat het abonnement bijvoorbeeld halverwege de maand/factuurperiode start.