Dataplafond
Onverwachte kosten zijn altijd vervelend, dit kan je voorkomen door een zogenoemd dataplafond in te stellen op je abonnement. Bij de meeste providers is dit een standaard, maar er zijn ook providers waarbij je dit nog even moet aanzetten.
Provider | Waarschuwing-SMS | Dataplafond zelf instellen | Waar |
Odido | Ja, bij 80% en 100% | Nee | n.v.t. |
Vodafone | Ja, bij 80% en 100% | Ja | Via MyVodafone -> Blox aanzetten |
KPN | Ja, bij 50%, 80% en 100% | Nee | n.v.t. |
hollandsnieuwe | Ja, bij nog €3,- tegoed | Nee | n.v.t. |
Ben | Ja, bij 80% en 100% | Ja | Via Mijn Ben -> MB Pauze aanzetten |
Youfone | Ja, bij 80% | Ja of aangeven bij het bestellen van je abonnement | Via MyYoufone kan het dataplafond worden aangezet voor €0,50 per maand |
Simyo | Ja, bij 80% en 100% | Ja | Elke keer als je bundel op is kan je via MySimyo het internet uitschakelen |
Budget Mobiel | Ja, bij 80% en 100% | Nee | n.v.t. |
Lebara | Ja, bij 80% en 100% | Niet mogelijk | n.v.t. |
50+ Mobiel | Ja, bij 75% en 100% | Ja | Bij het plaatsen van je bestelling kan je kiezen voor de Buiten Bundel Buffer voor €1,50 per maand. Hierbij krijg je ook 500MB extra. Anders via een SMS met "BBB AAN" naar 1250 of via je Mijn 50+ account. |
Heb ik ook extra kosten als ik nummerbehoud heb aangevraagd?
Je hebt geen extra kosten als je nummerbehoud hebt aangevraagd. Let er wel op dat je ook daadwerkelijk een goedkeuring ontvangt vanuit de provider dat jouw nummerbehoud is goedgekeurd. Heb je deze goedkeuring niet of wordt jouw aanvraag afgewezen en je onderneemt geen actie, dan kan het zijn dat je abonnement met een nieuw nummer actief zal worden. Het kan wel zijn als je overstapt van provider dat je de eerste maand eenmalig aansluitkosten betaald
Kan ik de nieuwe simkaart ook gelijk gaan gebruiken?
Heb je geen nummerbehoud aangevraagd dan kan is je nieuwe simkaart gelijk actief zodra je je abonnement hebben aangesloten. Heb je wel nummerbehoud aangevraagd, maar wil je wel gelijk gebruik maken van je nieuwe abonnement en simkaart. Hou er wel rekening mee dat je dan tot het nummerbehoud heeft plaatst gevonden je dubbele kosten zult hebben. We raden dan ook aan om de nieuwe simkaart pas te gebruiken op de dag dat het nummerbehoud gaat plaatsvinden. Wij adviseren je om te controleren via jouw persoonlijke account bij je nieuwe provider hoeveel belminuten, sms’jes en/of MB data je de eerste maand ontvangt. Het is namelijk mogelijk dat je de eerste maand van het abonnement niet de volledige hoeveelheid belminuten, sms’jes en/of MB internet ontvangt. Dit komt omdat het abonnement bijvoorbeeld halverwege de maand/factuurperiode start.