Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 2 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw Ben-abonnement. Wanneer de aanvraag door Ben is goedgekeurd ontvang je wel alvast jouw bestelling. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Wanneer je zelf al bij de provider hebt opgezegd, geldt deze opzegtermijn niet en kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer dient nog wel minimaal een week actief te zijn.

Bij goedkeuring van het nummerbehoud, gaat het nieuwe abonnement in op de dag dat jouw oude abonnement niet meer bereikbaar is. De aangevraagde datum vind je op de factuur die je van ons ontvangt achter 'ingangsdatum'. De provider zet ook jouw huidige contract automatisch stop. Ben houdt je op de hoogte van de datum waarop jouw telefoonnummer wordt overgezet via jouw persoonlijke ‘Ik Ben-account’. Dit is ook de bevestiging dat jouw huidige abonnement zal stoppen vanaf die datum.