Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 2 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw Telfort-abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Wanneer je zelf al bij de provider hebt opgezegd, geldt deze opzegtermijn niet en kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer dient nog wel minimaal 7 dagen actief te zijn. Wanneer de aanvraag door Telfort is goedgekeurd, ontvang je wel alvast jouw bestelling.

Bij goedkeuring van het nummerbehoud, gaat het nieuwe abonnement in op de dag dat jouw oude abonnement niet meer bereikbaar is. De aangevraagde datum vind je op de factuur die je van ons ontvangt achter 'ingangsdatum'.  Via jouw persoonlijke Mijn Telfort-account word je op de hoogte gehouden van de goedkeuring van het nummerbehoud, definitieve ingangsdatum en eventuele aanvullende informatie. De provider zet ook jouw huidige contract automatisch stop. Dit is ook de bevestiging dat jouw huidige abonnement zal stoppen vanaf die datum. Bij nummerbehoud wordt het te behouden telefoonnummer altijd overgezet op werkdagen.

Als je overstapt op een smartphone met een ander type simkaart, is het mogelijk om na ontvangst van de nieuwe smartphone een simkaartwissel aan te vragen bij jouw huidige provider. Je kunt dan direct gebruikmaken van de nieuwe telefoon in combinatie met jouw huidige abonnement. Wanneer je een simkaartwissel aanvraagt willen wij je vriendelijk verzoeken het nieuwe simkaartnummer ook aan ons door te geven. Wij kunnen er dan voor zorgen dat de nieuwe provider beschikt over het nieuwe simkaartnummer voor het nummerbehoud.