Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 4 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw Tele2-abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Wanneer je zelf al bij de provider hebt opgezegd, geldt deze opzegtermijn niet en kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer moet nog wel minimaal 21 dagen actief zijn. Als de aanvraag door de nieuwe provider is goedgekeurd, ontvang je alvast je bestelling.

Geregeld met één sms
Nummerbehoud regel je gemakkelijk met één sms. Geef in het bestelformulier aan wat je huidige nummer is en vink vervolgens aan dat je je nummer wilt behouden. Als je de bestelling hebt geplaatst, krijg je een automatische sms met een 5-cijferige code. Deze ontvang je om te controleren of het mobiele nummer echt bij jou hoort. Binnen 24 uur krijg je drie pogingen om een sms terug te sturen ter bevestiging van je mobiele nummer. Als het gelukt is, ontvang je een bevestiging per sms. Lukt het niet? Dan neemt de klantenservice van Tele2 na 24 uur contact met je op, zodat het nummerbehoud alsnog aangevraagd kan worden bij je huidige provider.

Overzetdatum
Je krijgt van Tele2 automatisch een datum en tijd doorgestuurd waarop we je nieuwe simkaart wordt geactiveerd. Dit is het moment waarop je huidige nummer wordt overgezet op je nieuwe simkaart. Als de voorgestelde datum niet uitkomt, dan kun je de datum wijzigen tot uiterlijk 24 uur van tevoren via mijntele2.nl of via de klantenservice van Tele2.

Nummerbehoud afgewezen
Als je na 2 weken nog geen bericht hebt ontvangen over het nummerbehoud dan kun je contact opnemen met de afdeling nummerbehoud van Tele2: 015-2516968. Wanneer het nummerbehoud is afgewezen, zal het huidige abonnement blijven doorlopen en zal Tele2 automatisch een nieuw telefoonnummer koppelen aan het nieuwe abonnement. Let op: om dubbele abonnementskosten te voorkomen moet je het huidige abonnement zelf opzeggen als het nummerbehoud niet is geslaagd.