Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 120 dagen afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw T-Mobile-abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd vanwege de opzegtermijn. Als je zelf al hebt opgezegd bij je provider kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer moet nog wel minimaal één week actief zijn.

Nummerbehoud aanvragen
Nadat je een nieuw T-Mobile-abonnement hebt besteld op onze website, kan je op je persoonlijke orderstatuspagina gemakkelijk nummerbehoud aanvragen. Met één druk op de knop ontvang je van ons een sms met een unieke code. Vul deze verificatiecode in om te bevestigen dat het mobiele nummer echt van jou is. Lukt dit niet? Vul dan het klantnummer van je huidige provider in. Je klantnummer vind je op de factuur van je huidige provider.

Ingangsdatum abonnement
Bij goedkeuring van het nummerbehoud gaat het nieuwe abonnement in op de dag dat jouw oude abonnement niet meer bereikbaar is. Op de factuur die je van ons ontvangt vind je de aangevraagde datum achter ‘ingangsdatum’. T-Mobile zet jouw huidige contract automatisch stop en houdt je per sms op de hoogte van de datum waarop je telefoonnummer wordt overgezet. Dit is ook de bevestiging dat jouw huidige abonnement vanaf die datum stopt. Bij nummerbehoud wordt het te behouden telefoonnummer altijd overgezet op werkdagen.

Simkaartwissel
Als je overstapt op een smartphone met een ander type simkaart, is het mogelijk om na ontvangst van de nieuwe smartphone een simkaartwissel aan te vragen bij jouw huidige provider. Je kunt dan direct gebruikmaken van de nieuwe telefoon in combinatie met jouw huidige abonnement. Wanneer je een simkaartwissel aanvraagt willen wij je vriendelijk verzoeken het nieuwe simkaartnummer ook aan ons door te geven. Wij kunnen er dan voor zorgen dat de nieuwe provider beschikt over het nieuwe simkaartnummer voor het nummerbehoud.

Heb je een abonnement van Simyo, hollandsnieuwe zakelijk óf een provider die wij niet aanbieden op onze website? Dan is het voor ons helaas niet mogelijk de einddatum van je contract te achterhalen. Daarom kunnen wij in dit geval nummerbehoud niet garanderen. Uiteraard doen wij er ook dan alles aan om te zorgen dat je nummerbehoudaanvraag vlekkeloos verloopt