Als je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling ontdekt dat de smartphone kapot is, kan je hem meteen omruilen voor een nieuwe. Als de meegeleverde accessoires het probleem niet veroorzaken, krijg je bij je nieuwe smartphone de oorspronkelijke accessoires terug. Om te controleren of je de defecte smartphone kunt ruilen, kan je het IMEI-nummer invullen via deze link.

Om het kapotte toestel meteen om te kunnen ruilen, moet je het volgende doen:

  • Zorg dat wij de smartphone binnen 15 dagen retour ontvangen hebben.
  • Stuur het toestel compleet, in nieuwstaat en in de onbeschadigde productverpakking terug. Pak de smartphone alleen uit om te beoordelen of het product naar behoren functioneert. 
  • Stuur de smartphone in een deugdelijk en neutraal pakket terug.
  • Voeg een schriftelijk bericht toe met daarin het ordernummer en een klachtomschrijving van het kapotte toestel. 
  • Schakel bij een iPhone de ‘Find My iPhone’-functie uit. Wis de volledige inhoud van de iPhone en zet het toestel terug naar de fabrieksinstellingen voor je hem terugstuurt. Als dit niet gedaan is, is het niet mogelijk direct om te ruilen voor een nieuwe. Voor meer informatie over het terugzetten van een iPhone naar de fabrieksinstellingen, ga naar http://support.apple.com/kb/PH2702?viewlocale=nl_NL
  • Wis bij een smartphone van Samsung een eventueel ingesteld Samsung-account. (via instellingen; back-up maken en resetten; fabrieksgegevens herstellen; alles verwijderen). Een actief Samsung-account zorgt namelijk voor een extra beveiliging, wat het toestel vergrendelt voor andere gebruikers. Wij kunnen het toestel dan niet in behandeling nemen. 

N.B. Er geldt een uitzondering voor defecte smartphones die niet meer inschakelen of waarbij het touchscreen niet reageert. Vanzelfsprekend is het in deze gevallen onmogelijk de inhoud van de smartphone te wissen.

Als je aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, kun je het pakket naar het volgende adres versturen:

Websend BV
T.a.v. afdeling retouren
Antwoordnummer 10024
2260 VB Leidschendam

Bewaar het verzendbewijs goed. Retourneren aan het antwoordnummer is gratis. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking. Als wij jouw toestel hebben ontvangen en het aan de gestelde voorwaarden voldoet, krijg je binnen 3 werkdagen een nieuw toestel. Als de smartphone niet op voorraad is, krijg je een e-mail met de verwachte levertijd. Je kunt je defecte smartphone ook langsbrengen bij ons servicepunt in Leidschendam. We kunnen dan niet altijd meteen een nieuw toestel mee teruggeven. Je nieuwe smartphone kun je meestal de volgende dag ophalen. Wij kunnen het toestel ook naar je opsturen.